Matematyczny projekt międzynarodowy w skład którego wchodzą szkoła z Czech, Hiszpanii, Włoch i nasza.
Projekt opiera się na łączeniu matematyki od biurka szkolnego do zwykłego życia z książek matematycznych.
Główną ideą tego projektu jest wymyślanie nowych zadań matematycznych lub zadań z życia codziennego, łącząc matematykę z językiem angielskim jako językiem komunikatywnym pomiędzy szkolnymi kolegami z odległej o sto kilometrów szkoły, a poprzez matematykę poznajemy kulturę, obyczaje i tradycje partnerów.
Uczniowie klasy III gimnazjum, którzy biorą udział w tym projekcie czatują z uczniami w.w szkół i poznają się nawzajem.
Działania w ramach projektu
1.Pozwól, że się przedstawię – zespoły wprowadzające i członkowie zespołów. Można to zrobić kreatywnym sposobem przy użyciu matematyki
2. Matematyka w mojej klasie – tworzenie zadań matematycznych w klasie
3. Matematyka w moim domu – wymyślanie matematyki w domu studenta
4. Matematyka w moim mieście – wprowadzenie miasta lub wsi poprzez zadanie matematyczne
5. Matematyka w moich nawykach – znajdowanie matematyki w typowych jedzeniach, uroczystościach, ….
6. Matematyka w wolnym czasie – odkrywaj matematykę w muzyce, sporcie, grach, podróżach, czytaniu, …Sposób realizacji zadań będzie zależał od studentów i ich kreatywności. Sposób rozwiązywania zadań może być wyzwaniem dla ich partnerów w celu zaangażowania nowych metod, narzędzi ICT lub innych środków.
Głównym oczekiwanym rezultatem jest znalezienie nowych przyjaciół i odkrywanie ich kultury poprzez matematykę, w celu poprawy umiejętności ICT w komunikacji w języku angielskim.W rezultacie powstaje e-book zadań matematycznych. Poza zadaniami zostaną przedstawione rozwiązania zadań rozwiązanych przez wszystkich partnerów, a jako dodatek specjalny mogą stanowić prezentacje procesu rozwiązań.